منفوش

الاول عايز اشكر كل الناس اللي سئلت على والدي او دعتله

سواء تركوا تعليق هنا او  في الايميل او في الفيس بوك

انا وصلت لوالدي كل الردود دي

حقيقي جسيت بصدق مشاعركم

جزاكم الله خيرا

ندخل في الموضوع

منفوش ده الاسم الحركي لمهند قبل الولادة

منفوش 

dsc015031-small-custom.jpg

مهند ابن اخوي

مريض برضه

عنده مغض شديد و خس اليومين اللي فاتوا ادعوله

الظاهر انه متاثر نفسيا علشان اللي بيحصل لجده

ادعوله

n602212412_337722_4985.jpg

الاطفال

كل واحد منهم مميز

و كل سن له جماله

مهند

ابن اخوي

رغم ان مش اول مرة حد من اخواتي يرزق بطفل

انا خال من 7 سنين

بس اول مرة ابقى عم

بس حقيقي مش هو ده الفرق

الفرق ان دي اول مرة اشوف الطفل بيكبر قدام عيني

لان اخواتي البنات عايشين برة مصر

كنت دايما بشوف مراحل

دائما بيتهالي ان ده اكثر طفل ممكن احبه في الدنيا

بس حقيقي كل واحد منهم له معزة خاصة

لما بشيل مهند بيقولولي المفروض تتكلم معاه

علشان يتعلم من كلامك

بس حقيقي انا لما بشيله

ما بعرفش اتكلم

ببقى مأخوذ

بمشاعر جارفة

بانبهار بالمعجزة دي

و لما امسك ايده اللي اصغر من صباعي

و افكر و اقول انا كنت كده في يوم من الايام

في ناس كثير بتقول انها بتحب الاطفال

بس ممكن يقعدوا معاه شوية يلعبوا معاه و يقولوا كلمتين

و لما يبتدي يعيط او يحتاج حاجة خلاص

dsc01484-custom.jpg

بس حقيقي بجد مش هزار لما ابقى مع مهند

و اسمعه و هو بيعيط بيصعب علي قوي

بس ما ابقاش منزعج من عياطه

على قلبي كانه حاجة جميلة

بس بيبقى نفسي يبطل مش علشان انا مدايق

علشان هو مدايق و تعبان

و لما يسكت و يبطل عياط

لما ببص عليه

ما شاء الله لا قوة الا بالله

ببقى مبهور بالبراءة اللي في وشه

وش عمره ما اتلوث باوحال الدنيا

بقذارات المعاصي

طاهر

برئ

جميل

مش بيقولو الجمال جمال الروح

علشان كده لا يمكن تبص في وش طفل و تكرهه

لان كلهم ارواحهم حلوة لسه طاهرة

02112007001-custom.jpg

5 تعليقات to “منفوش”

  1. ayman Says:

    يا ابنى انت تعبتنى بالكلام اللى انت بتكتبه ده انا خلاص تعبت

  2. ayman Says:

    بس عموما انت بتعرف تكتب كويس اوى

  3. ayman Says:

    طبعا انا ايمن العاشر وربنا يبركلكم فيه ويجعله من المهتدين الهاديين

  4. Fadwa Says:

    ماشاء الله بورك في الموهوب وشكرت الواهب وبلغ اشده ورزقتم بره
    ربنا يباركلكم فيه

  5. رحاب Says:

    ماشاء الله لاقوه الا بالله بورك لكم في الموهوب وشكرتم الواهب ورزقتم بره وبلغ اشده ربنا يقر عين ابوه وامه الف مبروك

اترك رد

